петак, 6. јул 2012.

Vavilonski vodopadi

Bio sam siguran da sam znao kvalitet i ukus ovog sveta. Za mene nikakvih tajni nije bilo. Univerzum je bio ukroćen i spoznat. Ja sam bio njegov neprikosnoveni vladar. Ali, onda sam sreo nekoga ko me je zatekao na spavanju i ukrao mi univerzum, zamenivši ga nekim drugim. Kada sam se ponovo probudio, brzo sam uvideo da moj univerzum nije bio onaj isti koji sam ostavio pre sna. Bio mi je potpuno stran. Shvatio sam da nisam saznao dovoljno. A onda sam pronašao poruku:

,,Da li si spreman da otkriješ tačku u kojoj se ukrštaju svetovi, iz koje jedni ishode a drugi uviru? Ako jesi, dođi da ti ispričam o viziji Vavilonskih vodopada.”

Kada sam prvi put čuo za viziju Vavilonskih vodopada, ništa mi nije bilo jasno. Žudeo sam za tim časom kada ću moći da se približim dovoljno blizu da je doživim. Ništa mi nije rečeno o samoj viziji. Niti o tome kako da je doživim.

Dat mi je samo jedan savet: da osluškujem. Kada budem dovoljno dugo slušao, prepoznaću tajanstveni zvuk i tada ću moći da uđem kroz vrata. Jer, vrata će se otvoriti samo jednom i tada moram odlučno reagovati.
Vizija se dešava u trenutku. Ona cveta i grana se svom širinom vidika, obuzimajući nas poput gigantske plazmoidne hobotnice sa milijardu milijardi sićušnh, tananih pipaka, inicirajući u nama jedinstven, dubok, vibrirajući osećaj topline i nežnosti. Osećaj je neopisiv jer ga je nemoguće porediti sa bilo kojim osećajem iz individualne riznice iskustva.

Još je čudnije to što se taj osećaj neprimetno menja, preobražavajući se i nijansirajući svoj intenzitet, tonalitet i opseg delovanja. Mirijade pčelinjih uboda rastače se u besprekorno plavetnilo okeanske blagodeti, cik i delić fantazmagorije smenjuje spazam i tiho neonsko zračenje iznutra.

Vrtloženje, nizovi minijaturnih protuberanci, proboji i šikljaji razbuktalih boja, stvaraju pred nama igru sfera. Ako istrajemo, bivamo usisani u nju, u tačku. Rastrzani krikovima, izukrštani dimenzijama, iščeznućemo, stopljeni sa uz-burkanom strujom preobražavanja. To je beskonačna vizija, neprestani tok promene stanja.
Ove reči će vas pripremiti za viziju Vavilonskih vodopada. Osluškujte. Pratite ritam tišine. Uočićete pravilne razmake, periodična zgušnjavanja i muk, primetićete lepotu hijero-glifa urezanih u prividnu tišinu. A onda ćete i vi začuti jasan, odsečan zvuk. To će biti zvuk otvaranja vrata. Uđite.
(iz zbirke Vavilonski vodopadi)

Нема коментара: